Nuttige informatie
Nuttige informatie
In geval van (vermoedelijke) fraude
1. Kaart blokkeren via Card Stop
078 170 170 (24/7 bereikbaar)
Blokkeer onmiddellijk uw debet- of kredietkaart als u vermoedt dat uw kaartgegevens misbruikt worden.
2. Crelan Fraudestop
02 555 92 00 (24/7 bereikbaar)
Neem contact op voor snelle hulp bij verdachte transacties of phishing.
3. Betwisting kaarttransacties
Bezoek www.mijnkaart.be om onterechte transacties te betwisten.
Wat te doen bij fraude?
Stap 1: Bel Card Stop
Blokkeer onmiddellijk uw kaart via 078 170 170.
Stap 2: Controleer uw MyCrelan-omgeving
Log in op MyCrelan en controleer het volgende:
Abonnementen
Ga naar Profiel > Beheer contracten.
Controleer of er een nieuw Crelan Mobile-abonnement is toegevoegd. Verwijder onbekende abonnementen via het vuilbakicoontje.Daglimieten
Ga naar Profiel > Beheer limieten.
Zet uw daglimieten tijdelijk op nul om extra transacties te vermijden.Transacties
Controleer de transactiehistoriek van uw rekeningen:Voer een grondige controle uit op alle uitgevoerde en geplande transacties.
Kijk onder “Betalen” of er nog te ondertekenen overschrijvingen of nieuwe doorlopende opdrachten zijn toegevoegd.
Neem schermafdrukken van verdachte transacties.
Doe aangifte bij de politie en bezorg het proces-verbaal (PV) aan uw bankagent.
Verwijder frauduleuze transacties
Verwijder ook alle verdachte of ongewenste doorlopende opdrachten.
Vermoeden van phishing?
Ontvangen van een verdacht bericht?
Stuur dit zo snel mogelijk door naar: phishing@crelan.be
Uw melding wordt tijdens de eerstvolgende werkdag opgevolgd door het fraudeteam van Crelan.
Limietbeheer in MyCrelan
Limiet verhogen tot 10.000 euro?
Bel het Customer Care Team op 02 558 78 88Limiet verhogen boven 10.000 euro?
Neem telefonisch contact op met uw kantoor.
Zorg dat u bent aangemeld in MyCrelan; de verdere procedure wordt dan toegelicht.
Veelgestelde vragen over MyCrelan
Bekijk de FAQ via deze link:
FAQ MyCrelan | Crelan